Age of Empires
Age of Empires
Age of Empires II
Age of Empires III
Asian Dynasties
Age of Wonders
Age of Wonders III
Alpha Centauri
Alien Crossfire
Галерея
Канал данных
Обзоры
Советы и секреты
Файлы
Call to Power II
Call to Power
Civilization: Call to Power
Галерея
Новости
City Building
Caesar
Caesar II
Caesar III
Caesar IV
Children of the Nile
Emperor
Pharaoh
Zeus: Master of Olympus
CivCity: Rome
FAQ
Галерея
Обзор
Файлы
Цивилопедия
Civilization
Скриншоты
Советы и секреты
Таблицы и формулы
Файлы
Цивилопедия
Civilization II
Дополнения
Обзоры
Советы и секреты
Файлы
Civilization III
Civ3: Conquests
Civ3: Play the World
FAQ
Архив
Моды, сценарии
Обзоры
Сделай сам
Стратегия и тактика
Таблицы и формулы
Техподдержка
Файлы
Читы и баги
Civilization IV
Civ4 Beyond the Sword
Civ4 Colonization
Civ4 Warlords
FAQ
Моды, сценарии
Обзоры
Стратегия и тактика
Таблицы
Техподдержка
Файлы
Civilization V
FAQ
Features
Gallery
Анализ
Нации
Обзоры
Руководство
Файлы
Цивилопедия
Colonization
Колонизопедия
Скриншоты
Стратегия и тактика
Файлы
GalCiv
Galactic Civilizations
Galactic Civilizations II
Galactic Civilizations III
Галерея
Моддинг
Обзоры
Советы и секреты
Файлы
Heroes of Might & Magic
Heroes of M&M
Heroes of Might & Magic II
Heroes of Might & Magic III
Новости
Master of Orion
Master of Orion
Master of Orion II
Master of Orion III
Файлы
Mount & Blade
M&B. История героя
M&B. Огнем и мечом
M&B. Эпоха турниров
Prophesy of Pendor
Галерея
Обзоры
Советы и секреты
Rise of Nations
Rise of Legends
Stronghold
Stronghold Kingdoms
Total War
Empire: Total War
Medieval: Total War
Medieval II: Total War
Shogun: Total War
Shogun II: Total War
Napoleon: Total War
Rome: Total War
Галерея
Музыка
Файлы
Видео
Игры
Мультфильмы
Спартак
Галерея
Concept Art
Labels & Covers
Лидеры
Обои
Скриншоты
Другие Цивилизации
Браузерные стратегии
Игры Сида Мейера
F-15 Strike Eagle
F-19 Stealth Fighter
Gunship
Railroad Tycoon
Sid Meier's Pirates!
Sid Meier’s Gettysburg!
Казуальные игры
Бегалки
Бизнес
Настольные
Онлайн игры
Поиск предметов
Стрелялки
Шарики
Новости
Скачать
CIV1 Files
CIV2 Files
CIV3 Files
CIV4 Files
CIV5 Files
COL Files
M&B Files
Other Games Files
SMAC Files
TW Files
Аудиокниги
Журналы
Книги
Софт
Ссылки
Board Games
Browser Games
CIV Links
Console Games
Old Games
PC Games
История
Литература
Хроники
DOS
Игрострой
Интервью
История жанров
Сид Мейер
Старое Железо
Человек и Компьютер
Главная » Civilization IV » Civ4 Colonization » Финальный патч 1.01f для английской и европейской версии Civ4 Colonization

Финальный патч 1.01f для английской и европейской версии Civ4 Colonization

Начну с банальной фразы о том, что курица — не птица, а Россия — не Европа… Именно по этой причине счастливым обладателям лицензионной русской версии Sid Meier’s Civilization IV: Colonization от адынЭС требуется совсем другой патч. Прочим же людям — читать далее.
Казалось бы, зачем нужен патч 1.01? Полный патчноут на английском языке смотрите ниже, либо читайте на русском в описании патча 1.01 для русской версии «Civilization IV: Колонизация» от 1С по ссылке выше. Кому лень тыкать по ссылкам и разбираться в англицкой тарабарщине — скажу по секрету: патч реально маст хэв, без вариантов. Ибо:

  • исправлено куча ошибок
  • улучшены мозги у компьютерного игрока
  • в начале игры устанавливается мир между колониями на 20 ходов (!)

ПОЛНЫЙ СПИСОК ИЗМЕНЕНИЙ »

Полный список изменений (патчноут)

Enhancements

Released PITBOSS executable
The end of the game is extended once a colony declares independence
100 turns on Normal speed
Missionaries now have a chance of failure to establish a mission.
A failed mission angers the native chief
Added the ability to sail from Europe to the west edge of the map
Changed text for when natives abandon their settlements to be less confusing
Missions now always send converts to the player who established them
Added warning message for when a settlement needs more raw materials
Added warning for when stored goods are nearing storage capacity
AI tries to produce more defenders in their settlements
AI tries to prepare better for revolution
AI uses King to transport treasure if no Galleons are available
AI knows how to pick up treasures without bringing them to a settlement

Balance Fixes

The Royal Expeditionary force increases less rapidly as the game progresses, depending on difficulty level
AI colony leaders are less friendly
AI native leaders are more likely to declare war due to proximity of borders
Changed Europe width to be a percentage of the map size
Europe plots are now at least four tiles from the near land
AI gets some free money depending on difficulty level
Satisfying the King’s demands delays increasing his expeditionary force
Great Generals are born more frequently on Marathon and Epic speeds
Crosses levels required for immigration increase more slowly
Education points required for graduation increase more slowly
Enforcing a 20-turn peace treaty between colonies at the start
Population no longer affects score – just Land and Founding Fathers
Increased price of horses in Europe
Natives change their desired good only when supplied with that good
Military ships (Frigate, Ship of the Line, Man-o-War) cannot enter native settlements
The price of hurrying immigrants never exceeds the price of buying them
Starting location is now randomized every time you lose all your ships
Domestic Advisor no longer available when the trade screen is up
Exploration points no longer scale with game speed
Converted natives can no longer be educated in native settlements
Converted natives can no longer become missionaries
Traded goods through warehouse expansion count towards tax raises
Boycotted goods no longer count for tax raises

Bug Fixes

Armed Mounted Brave does not receive defensive bonuses
Armed Brave receives defensive bonuses
Fixed lost production bug
Fixed bug with two citizens graduating in the same turn
Fixed reversed labels on assign trade route tooltip
Fixed some starting location issues
King no longer asks for money after you have declared independence
King no longer raises taxes after you have declared independence
King no longer adds to his expeditionary force after you have declared independence
Units ungroup when traveling to Europe
Units ungroup when being educated by the natives
Terrain double movement from promotions now works properly

Other Changes

Automated pioneers will not remove features from an improved plot being worked
Removed cap on production overflow
Colonists can join settlements even after they have moved
Units left in Europe after the revolution are eliminated if Elections are chosen in the Constitution
Education point threshold increases per city, as intended, rather than per player
King is more likely to have a balanced REF (rather than all troops and no ships, for example)
Fixed exploit where gifting a wagon full of goods in a city would double the goods(!)
Fixed gifted cargo disappearing
Fixed text bug dealing with incorrect token
Slavery gives extra hammers as well

Скачать патч 1.01f для коробочной версии Civ4 Colonization

Имя файла: ColonizationPatch1.01f.exe
Размер файла: 23.13 MB
Поддерживаемые версии: США, Европа
Установка: *.exe (следуйте инструкции инсталлятора)

Ссылки на скачивание:

Скачать патч 1.01f для цифровой версии Civ4 Colonization

Имя файла: Civ4Colonization_ddpatch101.exe
Размер файла: 18.18 MB
Поддерживаемые версии: США, Европа
Установка: *.exe (следуйте инструкции инсталлятора)

Ссылки на скачивание:


Советуем почитать:



Комментарии запрещены.

Концепция начала игры очень компактная. Очень простая. Очень доступная. Один отряд, девять клеток – вот и начало — Сид Мейер, Civilization Chronicles